Skip to main content
Blog

Zašto je važno podržavati lokalne biznise?

VISA_fotka_1200x900

U prethodnom blogu pozabavili smo se nekim načinima na koje možete da podržite male biznise. I, već u startu pomenuli smo jedan od glavnih razloga zašto je sada potrebnije nego ikada da se okrenemo lokalnim proizvođačima i pružaocima usluga: ovakve biznise vode naše komšije, sugrađani, poznanici. Ljudi koji su svoju strast da pomognu drugima pretvorili u posao, a zauzvrat traže podršku.

Naravno, to nije jedini razlog zašto je važno da podržimo lokalne biznise. Čim se udubimo malo u temu, odmah isplivaju neki logični zaključci, kao što je onaj da su mali biznisi, prosto, većinom ekološki nežniji prema okolini. Naravno, to ne znači da veći brendovi obavezno ostavljaju za sobom neizbrisiv trag. Prosto, mali biznisi imaju manje posla da „raščiste“ za sobom.

Moglo bi se reći da je razloga za podržavanje lokalnih preduzetnika onoliko koliko i samih ovakvih preduzetnika – mnogo! Jer, svi oni nude jedinstvene i sjajne usluge, ali smo ipak sastavili listu koja odgovara na pitanje „Zašto je važno misliti lokalno?“

1. Veća je verovatnoća da ovi preduzetnici koriste usluge drugih lokalaca

Opstanak malog brenda znači ne samo opstanak osnivača, već i njegovih radnika i svih saradnika, od kojih su mnogi upravo – lokalci. A kada krenemo dalje tom linijom, jasno je da baš ti naši sugrađani od ovakvih prihoda ulažu dalje u svoju decu, kroz školovanje i odgajanje, kroz potrošnju koja delom odlazi – pogodili ste – nazad u živi sistem grada, i tako u krug.

Centar Novog Sada je 2019. godine dobio novo omiljeno mesto za kupovinu knjiga kada je otvorena knjižara Zenit. Ali ovo mesto nije samo upečatljivo zbog bogatstva ponude knjiga, već i zbog toga što je i kafić u kojem spoj enterijera i atmosfere oživljava umetnost uživanja u pauzi i kafi, a koju Šveđani nazivaju „fika“. Pored ljubaznog osoblja spremnog da vas uputi u pojedinosti svake vrste zrna koju nude, na oba sprata pronaći ćete carstvo unikatnih proizvoda malih proizvođača. Mi bismo ovo nazvali „3-u-1“ pogotkom!

2. Lokalni brendovi obiluju inovativnošću

Nije tajna da je malim biznisima ponekad otežano da usmere reflektore na sebe. Pored poteza kao što je pojavljivanje na EXIT Visa Bini za male biznise, jedan od načina na koji lokalci skreću pažnju na sebe jeste konstantna kreativnost, zdrava kompeticija i inovacija.

Veće kompanije i proizvođači fokusiraju se najčešće na generalne potrebe potrošača, jer je takav model najisplativiji i najtraženiji. Lokalni biznisi zato imaju prostora da naprave sopstveni kalup koji odudara od drugih i koji se obraća manjoj grupi korisnika, koja zauzvrat postaje lojalna brendu, jer oseća da joj se neko konačno posebno obraća. Ovakav fantastičan pristup ima parfimerija Ipseity u Novom Sadu. Kao prvi srpski proizvođač rodno-neutralnih parfema sa jedinstvenom „nišom“, Ipseity se obraća svima nama koji volimo da naš parfem nema puku citrusnu, cvetnu ili drvenu notu, već da, isto koliko i odeća koju nosimo ili reči koje govorimo, odaje nešto o nama. Dodatni bonus leži u tome što svakom kupovinom u Ipseity parfimeriji donirate i azilu za životinje!

3. Mali biznisi misle lokalno i deluju globalno

Kako smo već pomenuli u samom uvodu, lokalni proizvođači često se smatraju ekološki pogodnijim za okolinu. Zato je prikladno osvrnuti se i na ovaj razlog, nakon godine u kojoj smo preispitali mnoge naše navike, pa i one ekološke.

Mali biznisi ne proizvode, pa…na veliko. Zato je i manja šansa da se stvori višak proizvoda koji neće biti kupljen i koji će time da postane otpad. Pored toga, pojedini lokalni brendovi trude se od samog početka proizvodnje da budu nežni prema okolini. Ovo podrazumeva i brigu o zdravlju svojih korisnika, posebno kada su u pitanju deca. Naime, beogradski Begabungo potrudio se da svoju odeću za decu proizvodi od sertifikovanih prirodnih i biorazgradivih materijala koji zadovoljaju norme i standarde bezbednosti – EN71. Ako vas to nije već navelo da proverite njihov asortiman, ovo sigurno hoće – ovaj brend jeste pionir u osmišljavanju tzv. interaktivne odeće za najmlađe, koja je usmerena na jačanje emocionalnog i kognitivnog potencijala!

4. Lokalni biznisi imaju vremena za svakog od nas

Svaki mali preduzetnik rado će podeliti svoju tajnu uspeha, a mi vam garantujemo da je jedan od glavnih sastojaka – odnos sa potrošačima.

Lokalni brendovi često zavise od prenošenja utisaka, deljenja storija, i čvrstih, nekada i prijateljskih veza, sa svojim potrošačima. Zato se nemojte iznenaditi ako vam se ekipa koja stoji muške kraft kozmetike Brk 1930 posebno posveti ako im se budete javili sa pitanjima vezanim za negu brade, kose i kože. Bilo da imate normalnu ili osetljivu kožu, bilo da ste se upitali kako da adekvatno brinete o svojoj bradi na predstojećim vrućinama, ili pak prelazite u novu fazu rasta brade i ne znate kako da je održavate – oni će umeti da vas upute na pravi proizvod! Zvuči kao situacija u kojoj obe strane dobijaju, zar ne?

Kako smo rekli, razloga da se okrenete lokalnim brendovima je mnogo. Ako bismo ih sve sveli pod jedan, rekli bismo da, naprosto, time podržavate svoju lokalnu zajednicu. Kupovinom kod malog proizvođača postajete deo ekosistema koji pomaže vašem gradu da procveta, kako ekološki, kako prijateljski, tako i turistički – jer ima li ičega boljeg i privlačnijeg od grada koji obiluje jedinstvenim mestima prepunim nasmejanih lica?

EXIT x VISA. Sva prava zadržana © 2021