Skip to main content
Blog

6 načina da podržite male biznise

By 14.05.2021maj 19th, 2021No Comments
Uređivanje radnje

U vremenima koja nisu stabilna, jedna od najboljih stvari koju možemo da uradimo jeste da se uhvatimo jedni za druge zarad oslonca.

Okej, ne mislimo to u bukvalnom smislu, jer fraza “fizička distanca” sa razlogom i dalje odjekuje u našoj okolini. Ali odjekuju snažno i neke druge fraze koje imaju moć da povećaju osećaj bliskosti, sigurnosti i zajednice – fraze poput “podrška lokalnim biznisima” i “mali preduzetnici”.

Naša sredina buja od malih biznisa koji pružaju korisne i kreativne proizvode i usluge, a iza kojih stoje obični ljudi kao što smo vi, mi, naši roditelji, prijatelji ili komšije – ljudi koji su imali jaku želju da svoju strast i talenat sprovedu u delo i time pomognu drugima.

Pa, ako su oni tu da pomognu nama – možemo i mi da se nađemo njima! U vremenima kada je važnije nego ikada da sarađujemo kao zajednica i da pomognemo direktno onima u našoj okolini i njihovim familijama, EXIT i Visa vam predstavljaju šest načina da podržite lokalne biznise, a time i pet načina kako da sebi ulepšate i olakšate i ovaj, ali i svaki drugi dan!

Praktični pokloni za najbliže – u nešto drugačijem ruhu!

Užurbanost svakodnevnog života znači da nekada nismo u prilici da zaronimo malo dublje u široku lepezu ponude onoga za čime tragamo – čini se da za jednu vrstu proizvoda nekada imamo i hiljadu brendova koji ga nude. Brzo se umorimo od ovakvog izbora i uhvatimo sebe kako posežemo za “siguricom” koju možemo sa lakoćom da pronađemo u obližnjoj drogeriji i koja se proizvodi “na traci” u velikim kompanijama.

To nije nužno loš izbor, ali svi sa vremena na vreme poželimo nešto… specijalnije i vanserijskog kvaliteta. Zato su rođendani i slični događaji idealne prilike da prijatelje ili članove familije obradujemo praktičnim poklonom koji potpisuje brend za koji smo sigurni da oni sami ne bi tako lako pronašli u obližnjoj prodavnici.

bathroom-4012503_1280

Foto: Unsplash

Primera radi, postoje mali biznisi koji ručno i sa pažnjom prave proizvode za lepotu i negu koji se razlikuju od velikih kompanija kako zbog kvaliteta, tako i zbog jedinstvene ambalaže.

Pokažite nekome da ih slušate tako što ćete kupiti korisni poklon koji potpisuje lokalni biznis!

Vaučeri najmiliji

Kada smo kod praktičnih poklona, evo sjajan način da izaberete “lakši” put, a da ipak ispadnete originalni – poklon vaučer za kupovinu kod lokalnog preduzetnika!

annie-spratt-UXGLzFD-jVs-unsplash-2

Foto: Unsplash

Zamislite da ste sveže pečeni roditelj koji zajedno sa partnerom balansira novonastale troškove i brigu o bebi. Prijatelji i rodbina smenjuju se na babinama, i svi donose poklone sa najiskrenijom željom da vam ulepšaju ili olakšaju dan. Tu su i pelene, i benkice, i zvečke. Ipak, desi vam se da, nakon svih ovih poseta, imate nelogično visok broj glodalica, a vama bi, baš kao za inat, odgovaralo da je neko doneo još koje patofne za bebu.

Srećom, u poslednjoj rundi poseta za babine, u pomoć uskaču prijatelji koji stižu sa poklon vaučerom za bebe koji nudi lokalni brend, uz objašnjenje da vi, ipak, najbolje znate šta vašem mališanu treba.

Moć Instagrama – u pravim rukama

Kao popularna platforma, Instagram nudi pregršt načina da svoju podršku iskažete i pred prijateljima!

  • Počnimo od najočiglednijeg – ova socijalna mreža uvela je tokom 2020. novu vrstu “stikera” za storije, pod imenom “Support Small Businesses” (“Podržite male biznise”), koji vam daje polje u kojem možete da taggujete Instagram profil biznisa. Tu je i korisna opcija da se taj “tag” prikaže zajedno sa fotografijama koje krase taggovan profil – vizuelno sumiranje usluga za 21. vek!
gabrielle-henderson-bmUa09zy2ZQ-unsplash

Foto: Unsplash

  • Uvek je poželjno da postavite i “običan” stori ili objavu koji prikazuje stilizovanu fotografiju ranca kojeg ste ugrabili, a na kojem je označen profil malog biznisa koji ga je proizveo. Time olakšavate prijateljima da lakše dođu do dodatnih informacija o proizvođaču.
  • Malim proizvođačima neizmerno znači vidljivost na društvenim mrežama, jer ona povećava mogućnost prodaje i opstanka. Za to im je potreban što veći “engagement rate”, iliti pojam koji podrazumeva broj sačuvanih objava, lajkova, komentara, i deljenja na storije. Tako da, kupili proizvod ili ne, iskažite vašu podršku malim biznisima i virtuelno!

Google kao riznica informacija

Ne oduzima puno vremena, a malim biznisima toliko znači!

Pisanje Google recenzija nije nešto čega se svi setimo i “dohvatimo” da uradimo. Šteta, jer svako od nas je nekada imao koristi od čitanja Google recenzija i ocena raznih biznisa. One su zauzvrat i te kako imale uticaja na našu krajnju odluku.

agnieszka-boeske-ky0ljKGar78-unsplash

Foto: Unsplash

Stavite se na mesto tek otvorenog biznisa neobične delatnosti – okej, jedan deo korisnika privući ćete već time što ste jedinstveni, ali drugi potencijalni deo korisnika sramežljivo će pratiti vaš rad sa strane, sve dok ne čuje dovoljno pozitivnih utisaka o vama.

Zato je vreme da i vi podelite vaše utiske! Preduzetnik kojeg ste ocenili biće zahvalan na iskrenom komentaru.

Jedna porcija podrške, molim vas

Pandemija je otežala rad mnogim ugostiteljskim objektima. Kafići i restorani mesecima se nalaze u opasnosti od zatvaranja, jer se zdravstvene mere menjaju u skladu sa situacijom (čitaj: često).

A nas same, zbog iste situacije, nekada poklopi talas umora i stresa, pa nam ne bude ni do čega.

s-o-c-i-a-l-c-u-t-UD57QdzIj_8-unsplash

Foto: Unsplash

Možda baš u tim momentima treba da pomognemo jedni drugima, a evo i predlog kako – olakšajte sebi naporno veče dostavom iz omiljenog restorana. Vi ćete sa sebe da skinete teret jedne obaveze i da se počastite, a vašem lokalnom restoranu biće drago što ste baš njemu ukazali poverenje da vam ulepša veče.

Ne zaboravite da se zahvalite i onima van restoranske kuhinje – i dajte bakšiš dostavljaču.

Pričajte i pišite

Nikada nemojte da potcenite moć informisanja “od usta do usta”. Uostalom, kako mislite da su se ljudi reklamirali pre? Dobro, u današnje vreme je prikladnije da upotrebimo frazu “od komentara do komentara”, jer mislimo na Facebook.

john-schnobrich-FlPc9_VocJ4-unsplash

Foto: Unsplash

Neki ga smatraju već zastarelom društvenom mrežom, ali ova platforma dominira u jednom važnom pogledu – Facebook grupe. Ova kompanija objavila je krajem 2020. da se i tokom te godine nastavio trend povećanja aktivnosti u Facebook grupama, delom zbog toga što su članovi lokalnih zajednica počeli da se okupljaju kako bi delili korisne informacije.

Zato, učlanite se u vašu lokalnu grupu, i nemojte da propustite priliku da promovišete male preduzetnike kojima verujete. Primera radi, novosadska grupa “Izvinite, ja samo da pitam” broji preko 10.000 članova! Ako ste iz tog grada ili okoline, u pitanju je sjajno mesto gde možete da pronađete odgovore na gotovo sve što vas zanima, pa i na pitanje gde mogu da se pronađu originalni dečiji pokloni u Novom Sadu.

Velika bina za male biznise

Bilo da svoju podršku iskazujete kupovinom, promocijom ili recenzijom, vaši lokalni biznisi procvetaće sa svakim vašim potezom poverenja i pomoći. Jer bina preduzetništva je velika, i na njoj ima mesta za sve!

Naslovna fotografija: Shutterstock

EXIT x VISA. Sva prava zadržana © 2021